„Bajki bez barier” część XVII DYSLEKSJA

Czapka, lamy i kotomierz


Kilka słów do rodziców i nauczycieli

Przykładowe zabawy:
• układanie puzzli
• wyszukiwanie drobnych różnic na obrazkach
• zgadnij, co się zmieniło (układamy kilka przedmiotów, a potem zmieniamy położenie niektórych albo dokładamy lub zabieramy jakieś
przedmioty, jedno dziecko zgaduje, co się zmieniło, inna wersja – trzeba zgadnąć, które dzieci w kręgu zamieniły się miejscami)
• łańcuszek wyrazów (wybieramy kategorię np. owoce, zabawki, przybory szkolne itp., osoba zaczynająca wymienia jakąś rzecz z danej kategorii, następna powtarza i dodaje kolejną rzecz, itp.)
• wyrazowe domino (jedna osoba mówi co najmniej dwusylabowy wyraz, kolejna podaje wyraz zaczynający się na ostatnią sylabę poprzedniego wyrazu itp.)
• zabawa w głuchy telefon
• wyklaskiwanie lub wystukiwanie podanego rytmu
• dyrygent (jedno dziecko jest dyrygentem i obiema rękami wykonuje
w powietrzu takie same ruchy, pozostałe dzieci je naśladują, następnie
dyrygent wybiera swojego następcę).
Mamy nadzieję, że niniejsza publikacja będzie dla Państwa wsparciem
w rozmowach z dziećmi na temat dysleksji, pomoże dzieciom w zrozumieniu rówieśników, którzy mają tego typu trudności i przyczyni się do
rozwoju empatii.

opracowała Joanna M. Chmielewska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>