„Bajki bez barier” część XVI KLASA INTEGRACYJNA

Albert i dzieciaki


Kilka słów do rodziców i nauczycieli

  4. Dla nauczycieli: szansa na poszerzenie horyzontów, poprawę swojego warsztatu, możliwość zdobycia nowych doświadczeń, a także nauka elastyczności oraz cierpliwości.

Klasy integracyjne są dobrym rozwiązaniem zarówno dla dzieci zdrowych, jak i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Oddziały integracyjne są mniej liczne – w jednej klasie jest od trzech do pięciu uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, a cała klasa nie może liczyć więcej niż dwadzieścioro dzieci.

W czasie zajęć realizuje się taki sam program jak w klasach nieintergacyjnych, jest on jednak dostosowany do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci, tak aby był lepiej przyswajany. Ponadto dzieci niepełno- sprawne, dzięki uczęszczaniu do klasy integracyjnej mają zapewnione dodatkowe zajęcia, które pomagają im wyrównywać deficyty.

W klasie integracyjnej pracuje jednocześnie dwóch nauczycieli – nauczyciel prowadzący oraz nauczyciel wspomagający ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym (pedagog specjalny).

W Polsce klasy integracyjne cieszą się coraz większym powodzeniem i z roku na rok kolejne szkoły otwierają klasy o takim właśnie profilu (są to zarówno oddziały przedszkolne, klasy integracyjne w szkołach podstawowych, gimnazjach, a nawet w szkołach ponadgimnazjalnych). Pierwsze klasy integracyjne w Polsce powstały w 1990 roku.

Liczymy na to, że otrzymana przez Państwa kolejna książeczka z serii „Bajki bez barier” przyczyni się do ciekawego i aktywnego spędzania czasu z dziećmi, przybliży funkcjonowanie klas integracyjnych, a także pomoże przełamywać stereotypy dotyczące różnych chorób i niepełnosprawności.

Opracowała: Sabina Burka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>