„Bajki bez barier” część X DZIECKO NIEWIDOME

Bursztyn


Kilka słów do rodziców i nauczycieli

Kolejną zabawą jest memo dźwiękowe. Przygotowujemy jednakowe niewielkie pojemniki i wypełniamy drobnymi przedmiotami
(ryż, kasza, cukier, dzwoneczki, guziki, kamyczki itp.) w taki sposób, aby dwa pojemniczki zawierały takie same elementy. Dziecko
potrząsa pojemnikami i jego zadaniem jest odnalezienie za pomocą
słuchu pojemników o takiej samej zawartości.
Warto również zachęcić dzieci do tego, żeby po zasłonięciu oczu
wykonywały różne codzienne czynności (np. jedzenie, nalewanie
wody do szklanki, ubieranie się, pakowanie rzeczy do plecaka itp.).
Pomoże to uwrażliwić dzieci na trudności, z jakimi każdego dnia
zmagają się ich niewidomi rówieśnicy.
Kreatywną zabawą jest również przygotowanie toru przeszkód.
Tor szykujemy bez obecności dzieci, kolejno zasłaniamy im oczy
i ich zadaniem jest przedostanie się w bezpieczny sposób z jednego
końca toru na drugi. Oczywiście w trakcie zabawy musi być w pobliżu dziecka osoba asystująca tak, aby dziecko nie zrobiło sobie
krzywdy.Ta sama zabawa może zostać przygotowana również dla
par, wówczas uczy też współpracy. Dzieci dobierają się w pary,
jedno ma zasłonięte oczy, a drugie słowami kieruje koleżankę lub
kolegę na drugą stronę toru przeszkód.
Mamy nadzieję, że wskazówki, które przygotowaliśmy dla
Państwa ułatwią Wam pracę oraz zrozumienie problemów dzieci niedowidzących i niewidomych oraz pozwolą na uwrażliwienie dzieci na problemy innych.Liczymy na to, że otrzymana przez
Państwa kolejna książeczka z serii „Bajki bez barier” przyczyni się
do ciekawego i aktywnego spędzania czasu z dziećmi, a także pomoże przełamywać stereotypy dotyczące różnych chorób i niepełnosprawności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>