„Bajki bez barier” część V ZESPÓŁ DOWNA

Tajemnica znikających ciasteczek


Kilka słów do rodziców i nauczycieli

Dla doskonalenia motoryki małej wskazane są zabawy masami plastycznymi (plastelina, ciastolina, masa solna itp.). Dobrą formą usprawniania jest również malowanie placami oraz klasyczne malowanie i rysowanie. Warto również wykorzystać do zabawy różne pojemniki czy słoiczki. Dziecko może dopasowywać, a następnie zakręcać i odkręcać pokrywki lub przelewać albo przesypywać zawartość z jednego pojemniczka do drugiego. Pozytywny wpływ na rozwój dziecka mogą mieć również tak zwane zabawy paluszkowe, które zna każdy z nas takie jak: „Warzyła sroczka kaszkę”, „Idzie rak”, czy „Kominiarz”.
Wartościowymi zabawami rozwijającymi sferę poznawczą są ćwiczenia polegające na grupowaniu przedmiotów lub obrazków je przedstawiających według konkretnego klucza, na przykład: dzieląc je na owoce, warzywa, meble, odzież. Inną formą zabawy może być grupowanie kształtów geometrycznych według wielkości, kształtu lub koloru.
Dla rozwoju dziecka ważne jest również zadbanie o rozwój aparatu mowy. Należy więc wykonywać z dzieckiem ćwiczenia polegające na: zdmuchiwaniu płomienia świecy, piórka lub piłeczki pingpongowej ze stołu. Inną formą mogą być zabawy z językiem, które mogą polegać na: dotykaniu językiem czubka nosa, wyciąganiu języka jak najdalej na brodę czy oblizywaniu ust zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara i w kierunku odwrotnym (aby lepiej zmotywować dziecko, można usta posmarować miodem, kremem czekoladowym lub lubianym przez dziecko dżemem).
Mamy nadzieję, że wyżej wymienione formy zabawy będą dla Państwa dobrą inspiracją do przyjemnego i pożytecznego spędzania czasu z dziećmi. Pamiętajmy, że każdą z podanych zabaw należy dostosować do indywidualnych potrzeb oraz możliwości konkretnego dziecka.

6 comments:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>