„Bajki bez barier” część IX CHOROBA PRZEWLEKŁA

Dziewczynka z okna


Kilka słów do rodziców i nauczycieli

Należy przy tym nie pozostawiać dziecka samego i obserwować je w trakcie zabaw, aby
w razie ataku można było szybko zareagować i podać lek stosowany przez dane dziecko. Uczulajmy również rodziców, aby informowali wychowawców, nauczycieli i opiekunów
o chorobie dziecka i lekach przyjmowanych przez niego, zarówno o tych przyjmowanych prewencyjnie jak i interwencyjnie w razie ataku. Niezwykle istotna jest również informacja, w jaki sposób podać dziecku lek (mimo tego że dziecko samodzielnie sobie z tym świetnie radzi),  ponieważ wiadomo jak dziecku pomóc, gdyby atak astmy przybierał na sile.
Pilnujmy, aby dziecko nie było angażowane w zajęcia, które narażają je na kontakt z kurzem
i roztoczami (np. gdy grupa dzieci sprząta swoją salę zajęciową, dziecku z astmą dajmy za zadanie uporządkowanie pomocy naukowych w zamian za wycieranie kurzu, zamiatanie itp.).
Co najważniejsze nie ograniczajmy dziecku choremu kontaktu z rówieśnikami, pozwólmy korzystać z zabaw, róbmy to jednak z rozsądkiem.
Kilka dodatkowych zaleceń, które warto brać pod uwagę, organizując małemu astmatykowi rekreację:
– jeśli natężenie pyłków lub pleśni jest zbyt wysokie, ograniczmy na kilka dni ruch na powietrzu;
– podczas zimowych sportów zawsze zakładajmy dziecku szalik;
– przed i po każdym wysiłku dziecko powinno mieć czas na rozgrzewkę oraz ochłonięcie, innymi słowy: unikajmy nagłych zmian temperatury.
Mamy nadzieję, że niniejsze wskazówki okażą się Państwu pomocne, a książeczka pozwoli dzieciom poznać i zrozumieć problemy rówieśników zmagających się z przewlekłą chorobą.
Bajka dostępna jest w wersji elektronicznej na stronie www.swiatelkodladzieci.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>