„Bajki bez barier” część I ZESPÓŁ ASPERGERA

Hubek, kubek, wstążka 


Mógłby tak mówić i mówić jakby czytał z książki, ale Kapitan mu nie pozwala.
– Hubert, potem pogadamy o Titanicu, okej?
I Hubek milknie. Ale to tylko na chwilę. Bo zaraz odzywa się znowu:
– Tłokowe maszyny parowe Titanica były największymi urządzeniami tego rodzaju, jakie kiedykolwiek skonstruowano. Były to czterocylindrowe, trójprężne rzędowe silniki parowe typu odwróconego.
Nie mam pojęcia, skąd ten Hubek to wszystko wie. I dlaczego, chociaż tyle potrafi zapamiętać, czasami nie rozumie prostych rzeczy, takich, które są zrozumiałe nawet dla Majki, a przecież moja siostra chodzi do przedszkola, a Hubert do drugiej klasy.

2 comments:

  1. Witam, z zainteresowaniem przeczytałam bajkę ,, Hubek, kubek, wstążka”. Szczerze mówiąc bardzo się wzruszyłam. W ciekawy dla dziecka, rodzica i nauczyciela przybliżona została istota zespołu Aspergera oraz jak należy postępować i zachowywać się w kontakcie z osobami mającymi taki problem.
    Czeka mnie lektura ,, Czarodziejki” – a to za sprawą Pani Magdaleny z Biblioteki Miejskiej w Prochowicach.
    Czekam na możliwość przeczytania dalszych bajek, które będą mi pomocne w pracy zawodowej.
    czytelniczka Gabriela

  2. Świetna inicjatywa!
    Za każdym razem, gdy tylko pojawia się nowa bajka terapeutyczna skierowana do dzieci na temat różnego rodzaju niepełnosprawności wykorzystuję ją w pracy.
    Z pewnością również umieszczę informację o „Hubek, kubek, wstążka” na swoim blogu :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>