„Bajki bez barier” część I ZESPÓŁ ASPERGERA

Hubek, kubek, wstążka 


– Albo że ktoś jest otyły – wtrąciła Majka. – Hubek tak kiedyś powiedział pani Majewskiej. Ale się wtedy wkurzyła!
– Myślała, że on robi to złośliwie, a Hubert po prostu nie umie sobie wyobrazić, co ona czuje – wyjaśnił Kapitan.
– A czy tylko Hubert ma taką dobrą pamięć, czy inne dzieci z zespołem Aspergera też? – zapytałem.
– Dzieci z zespołem Aspergera mają świetną pamięć, szybko się uczą, a jak coś je zainteresuje, to szukają wiedzy na ten temat, gdzie się tylko da i chętnie o tym opowiadają.
– Tak jak Hubert o Titanicu – powiedział Michał.
– No właśnie – uśmiechnął się Kapitan. – Co by tu jeszcze wam powiedzieć? Aha! Nie wiem, jak to jest z Hubertem, ale często dziecko z zespołem Aspergera jest bardzo wrażliwe na hałas, można powiedzieć, że hałas je boli. Dotyk może również być dla niego nieprzyjemny, ubrania mogą drażnić, a światło razić.

2 comments:

  1. Witam, z zainteresowaniem przeczytałam bajkę ,, Hubek, kubek, wstążka”. Szczerze mówiąc bardzo się wzruszyłam. W ciekawy dla dziecka, rodzica i nauczyciela przybliżona została istota zespołu Aspergera oraz jak należy postępować i zachowywać się w kontakcie z osobami mającymi taki problem.
    Czeka mnie lektura ,, Czarodziejki” – a to za sprawą Pani Magdaleny z Biblioteki Miejskiej w Prochowicach.
    Czekam na możliwość przeczytania dalszych bajek, które będą mi pomocne w pracy zawodowej.
    czytelniczka Gabriela

  2. Świetna inicjatywa!
    Za każdym razem, gdy tylko pojawia się nowa bajka terapeutyczna skierowana do dzieci na temat różnego rodzaju niepełnosprawności wykorzystuję ją w pracy.
    Z pewnością również umieszczę informację o „Hubek, kubek, wstążka” na swoim blogu :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>