„Bajki bez barier” część I ZESPÓŁ ASPERGERA

Hubek, kubek, wstążka 


– Podobnie jest ze słowami. Wiecie, co znaczy powiedzenie „pilnuj swojego nosa”?
– Nie wtrącaj się – to przecież banalnie proste – odezwał się Michał, który dopiero przyszedł i nie słyszał rozmowy od początku.
– Dla ciebie proste, a dla Huberta nie – powiedział Kapitan. – On zrozumie dosłownie, że ma pilnować swojego nosa. Będzie się zastanawiał, dlaczego ma go pilnować i jakie niebezpieczeństwo może nosowi zagrażać.
– Aha! – wykrzyknąłem. – To dlatego się tak przestraszył, jak tata powiedział, że go krew zalewa! I nie rozumiał, co znaczy „mieć dwie lewe ręce”.
– A w statek nie chciał się z nami bawić, bo nie umie sobie wyobrazić, że dąb jest bananowcem, a trawa wodą? – spytał Michał.
– Dobrze odgadłeś – powiedział Kapitan. – Widzicie więc, że dziecku z zespołem Aspergera niełatwo jest porozumieć się z innymi ludźmi. Może powiedzieć komuś, że ma krzywe nogi albo wielki nos, chociaż wcale nie chce zrobić mu przykrości.

2 comments:

  1. Witam, z zainteresowaniem przeczytałam bajkę ,, Hubek, kubek, wstążka”. Szczerze mówiąc bardzo się wzruszyłam. W ciekawy dla dziecka, rodzica i nauczyciela przybliżona została istota zespołu Aspergera oraz jak należy postępować i zachowywać się w kontakcie z osobami mającymi taki problem.
    Czeka mnie lektura ,, Czarodziejki” – a to za sprawą Pani Magdaleny z Biblioteki Miejskiej w Prochowicach.
    Czekam na możliwość przeczytania dalszych bajek, które będą mi pomocne w pracy zawodowej.
    czytelniczka Gabriela

  2. Świetna inicjatywa!
    Za każdym razem, gdy tylko pojawia się nowa bajka terapeutyczna skierowana do dzieci na temat różnego rodzaju niepełnosprawności wykorzystuję ją w pracy.
    Z pewnością również umieszczę informację o „Hubek, kubek, wstążka” na swoim blogu :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>