„Bajki bez barier” część I ZESPÓŁ ASPERGERA

Hubek, kubek, wstążka 


– Piotrek! Wiesz, co słyszałam? – Majka wbiegła do mojego pokoju jak bomba. – Mama Hubka mówiła jednej pani, że on ma zespół! Jakoś dziwnie się ten zespół nazywa, coś od asa… aspal… aspar… nie! Już wiem! Aspergera! On pewnie w tym zespole gra na grzechotkach z kubków! I dlatego codziennie ćwiczy! Ja też chciałabym występować!
Jak myślisz, jakbyśmy wzięli kubki, to przyjąłby nas do tego swojego zespołu?
Hubek ma zespół? Aspergera – rzeczywiście dziwna nazwa, prawda? Ale muszę się wam przyznać, że ja też chciałbym zagrać w zespole. Obojętnie na czym! Mogą być i kubki.
Kubki w domu mieliśmy. Pokrywki też.
Hubka na placu nie było. Natomiast był Kapitan.
– Widzę, że grzechotki stają się modne – powiedział, widząc, jak napełniamy kubki piaskiem.
– Bo my chcemy grać w zespole tak jak Hubek –wyjaśniła Majka.
– Hubert gra w jakimś zespole? – zdziwił się Kapitan.

2 comments:

  1. Witam, z zainteresowaniem przeczytałam bajkę ,, Hubek, kubek, wstążka”. Szczerze mówiąc bardzo się wzruszyłam. W ciekawy dla dziecka, rodzica i nauczyciela przybliżona została istota zespołu Aspergera oraz jak należy postępować i zachowywać się w kontakcie z osobami mającymi taki problem.
    Czeka mnie lektura ,, Czarodziejki” – a to za sprawą Pani Magdaleny z Biblioteki Miejskiej w Prochowicach.
    Czekam na możliwość przeczytania dalszych bajek, które będą mi pomocne w pracy zawodowej.
    czytelniczka Gabriela

  2. Świetna inicjatywa!
    Za każdym razem, gdy tylko pojawia się nowa bajka terapeutyczna skierowana do dzieci na temat różnego rodzaju niepełnosprawności wykorzystuję ją w pracy.
    Z pewnością również umieszczę informację o „Hubek, kubek, wstążka” na swoim blogu :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>