„Bajki bez barier” część I ZESPÓŁ ASPERGERA

 

Hubek, kubek, wstążka 


Nie mieliśmy ochoty na takie zgadywanki, ale dziewczyny obiecały, że jak pobawimy się z nimi piętnaście minut, to potem dadzą nam święty spokój.
Kiedy układaliśmy przedmioty, podszedł Hubert.
– Bawisz się? – spytałem, chociaż byłem pewien, że odmówi. Tymczasem on się zgodził.
I wiecie, co się okazało?
Majka, Ela, Mela, Michał i ja czasami się myliliśmy, ale Hubek nie mylił się nigdy. W końcu w ogóle przestaliśmy zgadywać, tylko układaliśmy coraz trudniejsze zadania dla Huberta. Zapałki, listki, kamyki, chusteczki, guziki, papierki od cukierków, patyki, zabawki z jajek z niespodzianką, klocki i inne rzeczy – mieliśmy ich trzydzieści. Zrobiliśmy telefonem zdjęcie, żeby nie zapomnieć, jak leżały i przestawiliśmy je wszystkie. I jak myślicie, ile pomyłek miał Hubek?
Ani jednej! Wyobrażacie to sobie?
Sam już nie wiem, co myśleć o tym Hubercie.

il-str-13a

2 comments:

  1. Witam, z zainteresowaniem przeczytałam bajkę ,, Hubek, kubek, wstążka”. Szczerze mówiąc bardzo się wzruszyłam. W ciekawy dla dziecka, rodzica i nauczyciela przybliżona została istota zespołu Aspergera oraz jak należy postępować i zachowywać się w kontakcie z osobami mającymi taki problem.
    Czeka mnie lektura ,, Czarodziejki” – a to za sprawą Pani Magdaleny z Biblioteki Miejskiej w Prochowicach.
    Czekam na możliwość przeczytania dalszych bajek, które będą mi pomocne w pracy zawodowej.
    czytelniczka Gabriela

  2. Świetna inicjatywa!
    Za każdym razem, gdy tylko pojawia się nowa bajka terapeutyczna skierowana do dzieci na temat różnego rodzaju niepełnosprawności wykorzystuję ją w pracy.
    Z pewnością również umieszczę informację o „Hubek, kubek, wstążka” na swoim blogu :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>